میکروفون گیشه

 

 

اهمیت میکروفون گیشه

میکروفون گیشه که در رده جدیدترین سیستم های صوتی قرار گرفته است، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و یک ابزار ارتباطی نوین محسوب می شود؛ لزوم این میکروفون، در مکان های شلوغ و پر ازدحام، بیشتر احساس شده و حتی اگر همهمه و سروصدای زیادی در آن مکان وجود داشته باشد، باز هم توسط این میکروفون، صدا به گوش ارباب رجوع رسیده و او با شنیدن این صدا به باجه مراجعه نموده و به انجام کار خود توسط کارمندان خواهد پرداخت.

لازم است بگوییم علاوه بر دو دستگاه میکروفون گیشه، دو عدد بلندگو نیز وجود دارند که برای تقویت صدای میکروفون، کار گذاشته شده اند، لذا هیچ اختلالی در امر ارتباطات توسط میکروفون رخ نخواهد داد.

آیا کار کردن با میکروفون گیشه، نیاز به مهارت خاصی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، کار کردن با میکروفون گیشه، اصلاً دشوار نبوده و نیاز به هیچ مهارتی هم نخواهد داشت؛ کسانی که به عنوان ارباب رجوع به یک ارگان یا نهاد خصوصی و دولتی مراجعه می کنند، می توانند برای اینکه پیام خود را به درستی به کارمندان انتقال دهند، میکروفون را طرف خود گرفته و سخن و خواسته خود را به گوش کارمندان برسانند تا کارمندان هم بتوانند با شنیدن این سخنان به طور واضح، کار افراد را به سرعت راه بیندازند. لذا می توان گفت این میکروفون، به روند انجام کارها، سرعت خاصی خواهد بخشید.

میکروفون بیسیم، بدون هرگونه مزاحمت

میکروفون بیسیم را می توان یکی از میکروفون های کاملاً مدرن معرفی کرد که برخلاف میکروفون های سیم دار، فاقد سیم بوده و لذا مزاحمت و دردسری را به هنگام استفاده، ایجاد نخواهد کرد؛ با وجود این میکروفون، آزادی عمل بیشتری از آن مجریان و یا سایر کسانی که با این میکروفون کار می کنند، گردیده و در نتیجه افراد می توانند حرکات مختلف را به راحتی اجرا کنند، بدون اینکه نگران گیر کردن دست و پای خود در میان سیم های بلند میکروفون باشند.

اما موضوع دیگری که در ادامه راجع به این محصول خواهیم گفت، آشنایی با انواع میکروفون بیسیم خواهد بود که در قسمت زیر به آنها اشاره شده است:

  1. میکروفون بیسیم یقه ای:

دارای اندازه بسیار کوچک تری نسبت به نوع دستی بوده و در یقه جاگذاری می شود که بیشتر مجریان از آن بهره برده و به اجرای زنده برنامه های مختلف خواهند پرداخت.

  1. میکروفون بیسیم دستی:

این میکروفون دارای اندازه بزرگتری بوده و برای ضبط انواع مصاحبه، ویدئوهای تصویری، سخنرانی و اموری از این قبیل مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

کاربرد بلندگو سقفی

بلندگو سقفی که نقطه مقابل بلندگوهای قدیمی است، نه تنها کارکرد بهتر و موثرتری را از خود نشان داده است، بلکه همراه با کاربردهای گسترده تری هم نسبت به بلندگوهای قبلی خواهد بود؛ در قسمت زیر، توضیحاتی را در خصوص کاربرد این محصول ذکر کرده ایم:

  1. برای پخش انواع فایل های صوتی، البته در محیط های سربسته، مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. برای پیجینگ کردن در محیط های عمومی نیز قابل استفاده خواهد بود.
  3. انواع موزیک و نماهنگ را با کیفیت هر چه بیشتر پخش کرده و آنها را به گوش افراد دور و نزدیک در یک فضای مشترک خواهد رساند.
  4. همچنین از این بلندگو به منظور اعلام وضعیت خطر نیز بهره می گیرند.

انواع بلندگو سقفی بر اساس ولتاژ

بلندگو سقفی دارای ولتاژهای مختلفی است که با افزایش ولتاژ، توان این بلندگو جهت پخش صدا، افزایش خواهد یافت؛ برای مثال می توان دو بلندگو سقفی با ولتاژ 70 و 100 را نام برد که مسلماٌ بلندگو 100 ولت دارای خروجی صدای بیشتری است.